sunnuntai 1. syyskuuta 2013

OLD OFFICES

Tervetuloa katsastamaan mun "kotiin", old officeen! Muistan kun luin netistä, että Italiassa ei siis ole ns. campusaluetta, vaan me asutaan seitsemässä eri "asuntolassa" täällä kylässä. Se antaa tietenkin ihan eri näkökulman ja saadaan ihan oikeasti olla osa italialaista elämää. Muistan kuitenkin lukeneeni että joo, omakotitalo ja linna yms, ja sitten vanhat toimistot. Voi ei! En ees tajunnut tota juttua heti, mutta oon kyllä ihan mielettömän tyytyväinen mun kämppään! Meitä on täällä tosi vähän, meidän kerroksessa seitsemän ja saman verran kerrosta alempana. Yläkerrassa asuu meidän asuntolavastaava. On ihanaa että tää on niin pieni ja tää on tosi lähellä kaikkea! Kouluun menee kävelemällä kaks minuuttia ja piazzalle missä aina tavataan minuutti, satamaan ehkä viis. Eli ihan täydellinen mun mielestä, huoneet on isot ja siistit.


Mun huonekavereina tosiaan asuu tytöt Meksikosta ja Australiasta. Ainakin tähän asti on mennyt tosi hyvin, ja mua helpottaa se, että aussi natiivina korjaa mun englantia kun puhutaan enkkua, ja minä natiivina korjaan sen suomea kun puhutaan sitä. Vielä ei oo ainakaan tullut mitään ihmeellisyyksiä vastaan, mutta ihme jos vuoden aikana ei tuu yhtään yhteentörmäystä. Toki mulla itsellä on aika paljon totuttelemista tähän, sillä mulla on kuitenkin aina koko elämäni ajan ollut oma huone. Mutta toisaalta oon myös avoin, että ei tää mikään ongelma todellakaan ole. Just kiva, että on seuraa melkein aina. Eilen kiinnittelin vähän kuvia ja kortteja sekä tietenkin rakkaan isänmaan lipun seinään, niin nyt alkaa tuntua jo melkein kodilta! Vielä kun mun unipupu ja pinkit muumilakanat saapuu ens viikolla, niin oon superhappy! :)


Meidän vastapäisessä huoneessa asuu tytöt Italiasta ja Costa Ricasta, ja kolmannessa huoneessa tytöt Hollannista ja Puolasta. Alakerrassa sitten asuu ihan laidasta laitaan. :D Tykkään tästä kylästä tosi paljon, vaikka mulle tää ei ookkaan niin iso muutos kuin vaikka niille jotka tulee Hong Kongista. Voitte vaan kuvitella. :D


Eilen käytiin Triestessä katsomassa vähän kulttuuria, sen jälkeen oli welcome show johon puin päälleni mm. mupsin vanhan pelipaidan! Noista kuitenkin lisää myöhemmin! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti