keskiviikko 12. helmikuuta 2014

HELMIKUUN KUULUMISIA

Viivytteleminen, tuo UWC-elämän ihanuus. Se kuuluu nykyään tämän blogin pariin. Oon ollut ihan älyttömän kiireinen viime aikoina, ja taas kerran oon asustellut kirjastossa (tätäkin parhaillaan kirjoitan siellä). Sen lisäksi oon yrittänyt sosialisoitua enemmän kuin ennen, ja oon onnistunut siinä tosi hyvin. Tuossa siis pari syytä blogihiljaisuudelle. Musta tuntuu, että nyt oon viimein päässyt kunnolla kiinni siihen kunnolliseen UWC-elämään.


Mitä oon sitten tehnyt viime aikoina? Muidenkin uwc-blogeista saattaa huomata, että aikajärjestys on meille mahdotonta.. Ei sitä ole täällä. Anyway. Oon tuskastunut koulujuttujen äärellä. Vaihdoin mun math SL math studiesiin koska en enää kestänyt sitä. Ehkä suljin sillä joitain ovia tulevaisuudessa, mutta en jaksa välittää. Kaikki järjestyy aina. Ihanaa istua kerrankin matikan tunnilla, kun tajuaa kaiken ja kaikki tehtävät on oikein eikä tarvi käyttää niin paljon aikaa läksyihin.
 Meillä oli myös Duino Charity -gaala, joka oli eräänlainen muotinäytös... Oon nauttinut järkyttävän hyvistä mutta myös järkyttävän huonoista ilmoista. Ollaan suuniteltu project-weekkejä, ja mähän meen siis Budapestiin viideksi päiväksi työskentelemään kodittomien kanssa. Oon ihan varma, että siitä tulee yks tämän kevään kohokohdista!

Oon sosialisoitunut, paljon. Paljon enemmän ainakin kuin ykköstermillä. En oikeastaan juuri vietä aikaa mun huoneessa enää, hyvä niin! Oon tanssinut latinibiisien tanssiin keskellä huonetta. Oon leiponut karjalanpiirakoita, ja onnistu ihan jättehyvin. Oon saanut paketin Suomesta, ruisleipää ja -jauhoja, purkkaa yms. Oon käynyt arabian kielen kurssilla. JA OLYMPIALAISET ALKO!!! Perjantaina katottiin yhdessä avajaisia ja jee pääsin hurraamaan Suomelle! Ja sunnuntaina myös koska ENNIIII!


Tästä tekstistä saattaa näkyä että oon aika riehakkaalla tuulella. Ollut oikeastaan jo muutaman viikon. Mutta en valita, haha. Sunnuntaina luin opiskelemista vältellessä huvikseen mun vanhoja postauksia kesältä. Lopputuloksena kaksi asiaa: 1) ikävä kesää. yhyy. 2) enpä tienny mitään. Tai siis. En tiiä. Kaikki odotukset on kyllä täyttänyt. Elämän parasta aikaa omalla tavallaan. Viikko sitten mun kämppis tuli huoneeseen ja kerto meille kaikille, että vaan 15 viikkoa jäljellä. Nyt siis 14. Siihen, että puolet meistä lähtee. Ja sitten kun tullaan elokuussa takaisin, kaikki ei ole enää täällä. En halua kuitenkaan ajatella sitä vielä.

Oon myös miettinyt mun elämää Suomessa. Musta tuntuu, että eristäydyn siitä kokoajan vain enemmän ja enemmän. Eikä se tunnu kivalta. Mutta tavallaan se tuntuu oikealta. Mun elämä on täällä. Ja niin sen kuuluu ollakin. Elämä muuttuu ja ihmiset sen mukana. Kaikista pelottavin ajatus on se, että ei enää tiedä, missä se oma paikka on siellä kotona. Enkä mä oikeastaan ajattele sitä elämää siellä niin paljon kuin ekan termin aikana kun ei ollut vielä ihan varma, missä on oma paikka. Kesä tulee toivottavasti  sisältämään töitä, aivan varmasti myös opiskelua aina yhtä ihanan Extended Essayn muodossa.


Mitä muuta? Perjantaina, eli ylihuomenna, eli ystävänpäivänä, eli wanhojen tanssi päivänä (yhyy), mennään jälleen kerran Triesten aukiolle tanssimaan naisten väkivaltaa vastaan. Ei ehkä ihan vedä vertoja Wanhoille mutta kaikki Wanhat, nauttikaa munkin puolesta! Se oli mun monivuotinen unelma, jota en nyt päässyt toteuttamaan. Mutta yhden päivän unelman tilalla elän nykyään mun unelmaa melkein joka päivä, että ei passaa valittaa, ei todellakaan.

Kohta lähden pelaamaan sulkapalloa. Sen jälkeen ois tapaamista ja keskusteluiltaa tiedossa perjantain flashmobia varten. Huomenna mulla on toivottavasti social service, on peruuntunut taas parina viime viikkoina erinäisistä syistä. Pääsis vähän pois Duino-kuplasta pitkästä aikaa. Ja mulla on huomenna vaan kolme tuntia koulua, i-h-a-n-a-a! Perjantaina sit tosiaan erilaisempi ystävänpäivä. Lauantaina ja sunnuntaina aika tulee varmaan menemään koulujuttuja tehdessä, on nimittäin sen verran hommaa ensi viikolle. Mulla on ollut viime aikoina pieni epätoivo IB:tä kohtaan, mutta eiköhän se tästä. Enemmän opiskelua vaan. Toivottavasti viikonloppuna ois ees hyvät ilmat niin pääsisi ulkoilemaan, nyt sataa joka päivä vettä niin kuin saavista kaatais.. Ainoo hyvä puoli on se että rakastan mun kumppareita.

Tohon todella elintärkeeseen tietoon onkin hyvä lopettaa ja lähtä jatkamaan niitä koulujuttuja.. Toivottavasti kuulette musta blogin puolella pian lisää!



8 kommenttia:

  1. Kuuleppas tyttäreni mun! Paikkasi sun on nurkassa talon, luona äidin, veljen ja isäsi jalon. Kun lomalle tuut, vihertää joo puut. Ja päivän päästä luulla vois, ettet oo ollu ollenkaan pois :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En halua nurkkaan ;) kyllähän mä tuon tiedän enkä nyt tuota tuolla tavalla tarkottanu!

      Poista
  2. Haha ihana postaus, kuvailee mun sekavia fiiliksiä aika hyvin! Hauskaa nähdä että vaikka ollaankin ihan eri maissa, vaikuttaa UWC-meno olevan samanlaista. IB alkaa todellakin painaa päälle nyt, mutta eiköhän me selvitä :) Mekin tanssitaan huomenna, One Billion Rising right?
    Tsemppiä tsemppiä täältä Intiasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, tietyissä asioissa kaikki koulut on ihan erilaisia mut loppujen lopuksi niin samanlaisia! Kyllä me IB selvitetään, on sen muutki selvittänyt! Ja jep, just toi one billion rising! Tsemppiä sinneki :)

      Poista
  3. Jotkut ovet voi sulkeutua, mutta uusia avautuu aina!
    Jos vanhat ystävät kaikkoavat, saat kyllä uusia.
    Olet saanut upean mahdollisuuden, saat mahtavaa "kansainvälistä pääomaa".
    Pidä hauskaa ja nauti UWC-vuosistasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, allekirjoitan jokaisen kohdan! Kiitoksia :)

      Poista
  4. Moikka! Löysin just sun blogin ja äääää nyt oon viel innostuneempi! Mä kuulin koko uwc jutusta vasta pari päivää sitten ja tänään on viimeinen päivä lähettää hakemukse, jonka vienkin postiin heti koulun jälkeen. Mutta mua huolestuttaa yks asia. Kun piti lähettää se viimeisin lukion jaksotodistus niin mulla oli siinä kaksi nelosta, matikasta ja psykologiasta. Olin niinä koepäivinä kipeä jolloin numero meni automaattisesti neloseksi ja tein kokeet vasta eilen mutta niin...eikä aiinä hakujutussa ollut mitään paikkaa johon olisin voinut mennä selittelemään asian todellista laitaa. Luuletko että mulla ei ole mitään mahiksia? :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sori että vastaan näin myöhään. Kiva, että oot innostunut UWC:stä. Mä en tiedä, suoraan sanottuna. Jos sulla muut arvosanat on hyviä niin sillä ei pitäisi olla vaikutusta. Tsemppiä hakuun!

      Poista